עמותת לשמה - לשילוב מתמודדים והעצמה בבריאות הנפש
תרומות
 

דכאון

כשאני בדיכאון אני מרגיש חי-מת מאוד מפתה אותי להתכרבל בשמיכה החמה, אבל חשוב לשבור את זה ולא להיכנע לרצון להישאר מתחת לפוך, כי כל צעד עוזר במשהו.  לפעמים יש תירוצים לא לעשות שום דבר.  מאוד עוזר לי לעשות דברים אקטיביים במקום פאסיביים , ולכן במקום לשמוע מוזיקה אנסה דווקא לנגן.  כשאני מתחיל לנגן בהתחלה מנגינות שאני מכיר ויודע אני כבר מרגיש יותר טוב, היצירתיות היא דבר מאוד חשוב.

(מתן)

כשהייתי בדיכאון במשך 10 חודשים בכפר שאול לא יכולתי לזוז מהמיטה או לדבר עם אנשים והייתי בחוסר אונים מוחלט והרגשתי שאני לא יכולה להתמודד.  חשבתי על כל הדברים שאמרתי במצב של המאניה ופחדתי שזה העתיד שלי-  או להיות בבית במאניה או להיות בבית החולים בדכאון.  עזרו לי הדברים הקטנים. לדעת שיש אור בקצה המנהרה.  בתוך הדכאון חשבתי רק על בעלי והילדים וזו היתה הסיבה שרציתי להתאבד- שלהם לא יהיו חיים קשים איתי.  הרופאה שאלה אותי אם לא חשבתי על אמא שלי. וזה גרם לי לפתוח את הראש. כי זה יהיה מאוד עצוב, וזה גרם לי לחשוב- ולעשות שינוי בחיים ואז החלטתי להמשיך ולא לנסות שוב להתאבד.

איך עוזרים לאדם שנמצא בדכאון:

1. מעודדים אותו/ה ואומרים שהמצב שלו/ה הוא זמני בלבד והוא עשוי בהחלט להשתפר.

2. מוציאים אותו/ה מהבית לפעילויות שונות.

3.  נותנים לו/ה להבין שיש אור בקצה המנהרה ושיהיה טוב.

4. במידה ואותו אדם נמצא בזוגיות ויש לו/לה ילדים צריך להדגיש את חשיבות הענין לגביו.

5. רצוי לשאול אדם שנמצא בדכאון מה היה עשוי לדעתו/ה לשפר את מצבו/ה.


איך לעזור לבן אדם בדיכאון?

התפוח ירוק

חמוץ – מתוק.

הים :

כחול- עמוק

רדוד – ירוק

אתה:

קרוב – רחוק

אני:

חיה בין ייאוש לתקווה

בין בכי לצחוק...

 

נקודת אור

בתוך החושך השחור

צריך לחפש

צריך לגשש

אבל בסוף מוצאים

אלפיי גוונים וצבעים

וצריך לזכור

לחפש בכל חור

כי תמיד יש אור

בקצה המנהרה.....

גם אם זה נראה רחוק נורא....

 

When I look back on depression

it looks to me that small things can make a big difference.

A cup of coffee,

a friendly word,

a feeling of belonging. 

Going for a walk if offen the begining of feeling better.

A little talk and lots of love is often the best medicine.  

Hanna.

 נכתב על ידי מתמודדים במסדרת קבוצת למידה מניסיון